OUR ADVERTISEMENT

Wednesday, November 9, 2011

Betulkah Cinta Itu Buta? Mana Matanya?

Assalamualaikum dan salam sejahtera...


Perihal cinta menjadi entri pertama blog fahmi di sini hari ne.. :))))
Betulkah cinta itu buta?....kalau buta mana matanya?...haha stress gila pertanyaan ne, hey fahmi tu perumpamaan jela..ok back to title..cinta boleh membuat derita menjadi bahagia, benci menjadi sayang dan salah pun jadi betul. Sungguh kuat aura cinta ne kan???

Tapi masih ramai yang tak setuju bahawa cinta itu buta, ya aku la antara orang yang tak setuju tu!..melainkan orang yang bercinta itu sendiri yang sudah terkena 'virus cinta' yang mereka rasakan. Kononnya di sanalah syurga..mahligai kayangan yang akan membawa kebahagian untuk selama-lamanya. Yalah ketagih cinta kan? mana kita nak halang, dalam erti kata lain memang kemaruk cinta la sangat. Sehinggakan demi cinta mereka sanggup membuat perkara 'gila' apabila jalan percintaan tidak berakhir dengan kebahagiaan. Bukankah meraka yang bercinta ne sebenarnya buta?

Cinta sebenarnya tak buta kerana baik buruk yang mereka rasakan tentang cinta itu sebenarnya datang dari mereka sendiri untuk mentafsir apa itu cinta. Cinta itu suci dan tinggi tarafnya kerana cinta adalah anugerah Allah yang tiada nilainya untuk dijadikan pegangan. Cinta yang 'diterbitkan' bukan sahaja kepada mereka yang berpasang-pasangan yang berlainan jantina malah cinta dianugerahkan untuk melahirkan rasa kecintaan kita kepada Pencipta, Nabi, keluarga, guru, rakan dan semua yang berada di sekeliling kita supaya kita lebih mensyukuri kenikmatan cinta yang diberikan olehNya.

So don't say love is blind okay..tapi up to korang semua nak kata apa pasal cinta. (~_^)v

Meh klik puisi cinta --> filem ketika cinta bertasbih.


3 comments:

PinKy MoMMa said...

fahmi..sihat? ;)
lama tak singgah sini..

cinta tak buta tapi orang yang buta bila dilanda cinta ngeh ngeh ngeh..

Muhammad Khairul Fahmi said...

@PinKy MoMMa alhamdulillah sihat...
fahmi pun sma lama xsinggah blog sis...
b4, bz k0non...hehe

stuju ngan sis...orang yg addicted cnta tu yg buta...hehe

farot said...

cinta tak buta tpi org yg bercinta tu yg buat cinta tu buta....

kata kunci disini ialah cinta & buta

(ok merepek..hehe)

MY SWEET HEART

SUKA SAMA SUKA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2leep.com