OUR ADVERTISEMENT

Tuesday, May 15, 2012

Tips Menjaga Penampilan Diri Bagi Lelaki Versi FAHMI DI SINI

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Entri khas buat lelaki dan tak salah kalau para wanita juga membacanya, nanti dapat sampaikan pesanan kat kawan aka boyfriend kamu tu atau sesiapa jela yang merangkap sebagai apa. Hey dude, aku pun ekceli tak lah pandai sangat nak bagi tips penampilan yang korang perlu jaga tu..tapi sedikit ilmu yang aku ada ne dapatlah kita kongsi bersama.

Penampilan tu amat penting walau di mana jua kita berada, orang selalu cakap dari luar tu la orang dapat menilai siapa diri kita sebenar. Ya memang betul don't judge a book by its cover tapi ingat la wei sekarang zaman dah berubah dari cover pun orang boleh judge kita tau.

So apa yang korang perlu jaga dalam menampilkan diri di khalayak umum:


Pakaian




Ini amat penting, korang kena pandai match kan dengan situasi, seperti menghadiri dinner, majlis perkahwinan, shopping dan yang paling penting time nak date sebab yelaa orang yang kamu nak jumpa tu kan girlfriend kamu sendiri, walaupun girlfriend kamu tu mungkin menerima kamu seadanya tapi biarlah penerimaan dia tu lebih ikhlas di hatinya apabila kamu lebih berketerampilan menarik di depan matanya.




Tingkah laku




Be professional, there's nothing else I can say here yang penting korang kena bagi mood yang terbaik dalam apa jua situasi yang berlaku dan jadikan orang yang berada di sekeliling kita senang dengan keberadaan kita. Hormat kepada yang tua dan mengasihi kepada yang muda.




Time nak makan




Guys..jangan gelojoh sangat, makan dengan perlahan so senang nak hadam makanan yang kamu makan tu, nanti tercekik siapa yang susah...hmm tak rock la bro!..uittt femes sangat ka dengan rock yang kamu ada tu, kalau macam amy search, awie, linkin park tak apalah. Apa-apa pun tak salah kamu nak kekalkan identiti kamu sebagai rock tu tapi biarlah bertempat. Mungkin di rumah kamu dah biasa makan gelojoh dan famili kamu pun dah faham, tapi start dari rumah la kamu kena bersopan time makan supaya tak terbawa-bawa nanti time makan kat luar, nanti apa orang kata, macam tak makan 10 tahun!..haha..1-0..peace no war!


Lagi satu jangan malu bawa tisu sendiri sebagai persediaan walaupun tisu ne sinonim dengan perempuan ja, manalah tau tempat yang kamu makan tu tidak menyediakan tisu, alih2 tie atau baju yang jadi mangsa pengelapan, kan dah tak kacak!




Komunikasi
Be confident ketika bercakap!..nada suara tu kena pandai adjust..yang penting setting style komunikasi anda ketika bercakap dengan parents, guru-guru dan kawan-kawan..kalau ada orang yang bercakap kasar dengan kita, tak payalah nak balas balik coz tu point dia nak bawa gaduh, try to be calm down dan lama kelamaan orang yang nak cari gaduh kat kita tu pun tiba-tiba lembut hatinya. Air dengan api mestilah api yang kalah kan.




Haruman


Body spray, bedak, deodorant, perfume kena pakai tau..tak payah la nak kasi terang kenapa kita kena pakai semua benda ne..sendiri mau ingatlah..lagi satu jangan lupa gosok gigi yew..hihi ;)




Rambut




Malaysian, Korean, Japanese, rambutan..panjang pendek...whatever it is yang penting nampak kemas. But i like korean hair style! hehe...


Tuan punya blog: ini hanya pendapat aku dan tidak mencerminkan tuan punya blog is a perfect person!..kita masing-masing ada kelebihan dan kekurangan..so tak salah kan saling ingat-meningati? ;)


sumber gambar: google

6 comments:

LaLa mhdnor said...

heee. i like korean hairstyle too =D
paling suka laki pakai seluar paras lutut then pkai tshirt berkolar stripes pastu pakai sport shoes, sgt comel...hahaha

Anonymous said...

lelaki take note ok^^

Daddylicious said...

ok2...faham...

Akhelaken said...

Fahmi pun dah mcm korean2 look gitu.. Ini betul punya maskulin!

Unknown said...

hmm....

Unknown said...

Xpenting,duit banyak...jalan

MY SWEET HEART

SUKA SAMA SUKA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2leep.com