OUR ADVERTISEMENT

Friday, March 11, 2011

Tsunami di Jepun

Jepun hari ini dikejutkan dengan gempa bumi yang berukuran 8.9 magnitud di timur laut negara itu. Gempa bumi tersebut telah mengakibatkan tsunami setinggi empat meter yang menghanyutkan kereta, meruntuhkan bangunan dan segala yang ada di laluannya di sepanjang perairan dekat pusat gempa.


Homepage google yang turut membuat pemberitahuan amaran tsunami 
"Tsunami Alert for New Zealand, the Philippines, Indonesia, Papua New Guinea, Hawaii, and others. Waves expected over the next few hours, caused by 8.9 earthquake in Japan" 



Subhanallah..sungguh besar kekuasaan-Nya...


"Tidak ada sesuatu kesusahan atau bala bencana yang ditimpakan di bumi dan tidak juga yang menimpa diri kamu, melainkan telah sedia ada di dalam Kitab (pengetahuan Kami) sebelum Kami menjadikannya; sesungguhnya mengadakan yang demikian itu adalah mudah bagi Allah. Kamu diberitahu tentang itu supaya kamu tidak bersedih hati dengan apa yang telah luput daripada kamu dan tidak pula bergembira (secara sombong dan bangga) dengan apa yang diberikan kepada kamu dan ingatlah, Allah tidak suka kepada tiap-tiap orang yang sombong, takbur lagi membanggakan diri" 
(Surah Al-Hadis: 22-23)

Gambar2 bencana tsunami yang berlaku di Jepun... 
















Ya Allah ya Tuhan kami, sesungguhnya Engkau yang Maha berkuasa dan Maha Menentukan segala-galanya, Engkau lindungilah negara kami dan negara-negara Islam amnya daripada malapetaka dan bala bencana. Sesungguhnya Engkau yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..Amin Ya Rabbal Alamin..

4 comments:

bila blog bercerita said...

skunk niyh law klik kat mne2 blog, mostly ctew sal tsunami jepon....hopefully msia xmcm 2...bsyukur sgt....

Muhammad Khairul Fahmi said...

@bila blog bercerita yew..ini adalah ujian Allah..marilah kita sama2 b'doa mohon perlindungan drpdNya supaya negara kta sentiasa dijauhkan drpd sebarang bala bencana...

Shafa said...

teruk juga tsunami kali nie.. dgr hampir 10k orang mati. harapkan negara kita akan selamat...

Muhammad Khairul Fahmi said...

@Shafa yar...mmg teruk mengikut sumber kematian hmpir 10k wlupun gegarannya blum menandingi spt tsunami 2004, namun kesannya begitu ketara kpd wilayah yg dilanda tsunami di jepun..
so, sama2lah kta b'doa mohon dijauhkan dari bala bencana ini...

MY SWEET HEART

SUKA SAMA SUKA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2leep.com