OUR ADVERTISEMENT

Tuesday, May 24, 2011

Hebat! Malaysia tangga ke-10 peminum arak paling ramai di dunia

Pelik tapi benar, kalau kita lihat di peta dunia, Negara Malaysia ini hanya sebesar habuk nak dibandingkan dengan negara-negara bukan Islam yang lain. Malaysia juga memiliki majoriti rakyat yang beragama Islam. Namun apa yang peliknya, negara ini menduduki "ranking Top 10" peminum arak paling ramai di dunia diulangi rangking Top 10 peminum arak teramai di dunia.

Akhbar milik MCA, The Star menyatakan statistik tahun ini yang dikeluarkan oleh Pertubuhan Kesihatan Dunia, WHO bahawa Malaysia membelanjakan US$500 juta (RM1.5bilion) untuk alkohol dengan kadar penggunaan per kapita sebanyak 7 liter. Penggunaan beer di Malaysia pula dilaporkan mencecah 11 liter per kapita [TheStar].




Beginikah negara Islam yang patut dicontohi? seperti yang diakui oleh Setiausaha Negara Amerika Syarikat Hillary Clinton bahawa Malaysia sebagai negara Islam contoh oleh negara-negara luar. Adakah perakuan Clinton ini mempunyai maksud yang berlainan supaya negara Islam lain dapat mengikuti Malaysia yang mempunyai rekod yang memalukan ini kerana kita sedia maklum bahawa Amerika yang pro-Israel ini akan lebih tersenyum lebar apabila negara-negara Islam mempunyai rekod buruk. Peace no war!

5 comments:

Unknown said...

kadang2 mengaku je diri tu islam, tp minum jgk arak.
:)

Faten said...

Giler punye ranking ~
Lu pikir la sendiri ~

Unknown said...

teruk tol.harap je negara islam

Aqilah Kamarudin said...

embarrassing ! malaysia's not eligible to be an example to countries outside ;(

bibirmerah said...

mmg mmalukn....humm..

MY SWEET HEART

SUKA SAMA SUKA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2leep.com