OUR ADVERTISEMENT

Thursday, July 21, 2011

Laman web rasmi Lady Gaga diceroboh


Semenjak kebelakangan ini, nasib yang menimpa penyanyi sensasi Lady Gaga ternyata kurang baik. Setelah beberapa halaman video lagunya dinyahaktifkan di laman YouTube, kini laman web rasminya pula telah diceroboh.

Ternyata individu yang telah menceroboh laman web penyanyi berkenaan dikenal pasti seorang penggodam yang berasal dari Amerika Syarikat dengan menggunakan nama SwagSec.

Lebih malang lagi, penggodam tersebut bukan sekadar menceroboh sahaja, malah turut mencuri ribuan data dan maklumat yang terdiri daripada senarai nama dan alamat e-mel peminat penyanyi itu.

Dengan kegiatan pencerobohan itu, pihak syarikat rakaman Lady Gaga iaitu Universal Music telah membuat aduan kepada pihak polis dan meminta mereka supaya menyiasat dalang yang melakukan perbuatan berkenaan.

"Penggodam berkenaan telah mengambil maklumat menerusi pangkalan data di laman web www.ladygaga.co.uk serta beberapa e-mel yang dihantar, namun tiada sebarang kata laluan atau maklumat kewangan yang dicuri," jelas kenyataan yang dibuat oleh pihak Universal Music.

Selain menceroboh laman web dan mencuri maklumat, penggodam tersebut juga turut membuat ancaman bunuh terhadap Lady Gaga dan menuduh penyanyi itu adalah seorang lesbian.
sumber

No comments:

MY SWEET HEART

SUKA SAMA SUKA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2leep.com