OUR ADVERTISEMENT

Friday, July 22, 2011

Wad bersalin paling sibuk di dunia

Wad bersalin paling sibuk di dunia ini bertempat di Dr Jose Fabella Memorial Hospital, Manila Phillippines. Di wad ini lebih dari 300 orang ibu terpaksa berkongsi 1 katil untuk 3 orang ibu kerana terlalu ramai sangat orang. 

Selain itu, purata kelahiran di sini adalah 60 orang sehari tetapi kadang-kadang boleh mencecah 100 orang dalam 24 jam. 

Menurut seorang doktor di sini, pernah terjadi kes ada 13 hingga 16 orang bayi dilahirkan pada masa yang sama di wad yang sama juga. Perkara inilah yang menyebabkan wad ini begitu sibuk.




ibu mengandung beratur menunggu giliran










ramainya...ibu yang bersalin terpaksa berkongsi katil dengan bayi mereka

10 comments:

LaLa said...

ramai giler...
kesian je tgk dorang terpaksa kongsi katil...

Nadya O'Conner said...

mak nad pernah cakap..kat luar negara kalau tiba musim panas atau ada musim lain especially musim bersalin lah...semua bersalin masa yg sama..tak tahu lah btoi ka tidak..nad tak tahu..hehe..:)

new entry :: T-Shirt Sahabat Blogger Arrived

..cik gugu.. said...

mak aih...

K O R I E said...

grr. ramainya.
xlama lagi nak praktikal dlm wad ni.
perrh.. dasyat.

HAFIZAL said...

WAH...BANYAK ORANG MENGAWAN..NIE MUNGKIN KEKURANGAN HOSPITAL

Suhazli said...

hahaha kesian tol kena kongsi katil..

Ainismaira said...

aduhaiii... bengkok2 badan kene share katil...

Dianaa said...

Kesian gila sampai kena share katil. Mesti tak selesa time tidur

Yunn Sarah said...

adehh ramai tuhhh .. takot tertuka bayi jek ...

miss fie said...

agak kesian pada nurse2 tuh.

MY SWEET HEART

SUKA SAMA SUKA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2leep.com