OUR ADVERTISEMENT

Tuesday, July 19, 2011

Plastik berisi mayat bayi di belakang rumah

gambar ihsan google

KAJANG: Seorang lelaki yang ingin meracun rumput di belakang rumahnya tergamam apabila menjumpai bungkusan plastik mengandungi mayat bayi berulat dalam kejadian di Kampung Sungai Ramal Baru, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 9.52 pagi itu, lelaki berkenaan melalui kawasan belakang rumahnya dan pelik apabila terhidu bau busuk yang datang dari bungkusan plastik yang terletak berhampiran pintu belakang rumahnya.

Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Abdul Rashid Abdul Wahab berkata, sejurus menemui bungkusan mengandungi mayat bayi itu, lelaki terbabit terus menghubungi polis.

“Beberapa minit kemudian sepasukan anggota polis tiba di tempat kejadian dan mengesahkan bungkusan berkenaan mengandungi mayat bayi.

“Mayat bayi lengkap bertali pusat itu dipercayai ditinggalkan di belakang rumah berkenaan kira-kira lima hari lalu sebelum dijumpai,” katanya.

Rashid berkata, mayat bayi malang terbabit kini dihantar ke Hospital Serdang untuk bedah siasat dan polis masih menjalankan siasatan berhubung kes berkenaan.

Kes disiasat mengikut Seksyen 318 Kanun Keseksaan (KK) kerana menyembunyikan kelahiran dan membuang bayi dan jika sabit kesalahan, hukuman penjara dua tahun, denda atau kedua-duanya sekali.



1 comment:

Lydia Miza said...

LM bersalin sakit...agaknyer org yg buang anak ni bersalin tak sakit ye?dunia akhir zaman...huhu

MY SWEET HEART

SUKA SAMA SUKA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2leep.com