OUR ADVERTISEMENT

Saturday, July 23, 2011

Wow..Game Angry Birds akan segera difilemkan


“Orang sangat kenal dengan karakter burung kecil berukuran 6 inci ini ketika mereka memainkannya dan itu menjadikan hubungan yang emosional. Ini adalah hal yang sangat luas yang belum pernah saya lihat sebelumnya dan ianya sangat menarik dan akan membawanya ke Hollywood,” katanya. (Rovio)

Rovio, pencipta aplikasi permainan Angry Birds makin agresif. Setelah melontarkan burung-burungnya yang marah ke kedai mainan, Rovio kini mensasarkan ke panggung wayang. Ya, Angry Birds, permainan terpopular ini akan diangkat ke layar lebar.



Demi mewujudkan rancangan itu, Rovio sudah memberitahu David Maisel sebagai produser dan perunding projek ini. Maisel adalah bekas pegawai Marvel Studios yang berjaya mengangkat Iron Man dan The Incredible Hulk ke layar lebar.

"Suara-suara di luar soal filem Angry Birds kini menjadi kenyataan," kata Maisel. Menurutnya, proses pembuatan filem Angry Birds ini sudah berjalan.

Pada masa ini, aplikasi permainan Angry Birds telah dimuat turun lebih dari 250 juta kali sejak dilancarkan pada 2009. Tahun lalu, Angry Birds menjadi aplikasi terpopular yang dijual di iTunes, kedai milik Apple. Angry Birds sekarang juga sudah boleh didapati di PC melalui Google Chrome.


CEO Mikael Hed sangat gembira dan teruja berkenaan kerjasama ini. Dia tidak sabar menunggu proses pembuatan filem ini selesai. Namun, Hed mengakui Maisel bukan pilihan pertama. Dia berharap George Lucas yang memimpin projek ini. "kerana Lucas tak boleh, David orang yang terbaik untuk bekerjasama ketika ini," ujarnya.

Rovio juga terus melebarkan sayap bisnesnya. Mereka tertarik masuk ke bisnes animasi dan ingin membuat filem pendek. Cita-cita mereka ingin seperti Pixar studio yang sukses membuat Toy Story, Cars dan Up.

2 comments:

Dang Intan Duka said...

lepas ni, makin banyak la kartun2 akan ke pawagam..hohoho

peace

Zahirah said...

maaf, saya tak pernah main pun. tak tau apa-apa. haha :D

MY SWEET HEART

SUKA SAMA SUKA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2leep.com