OUR ADVERTISEMENT

Thursday, July 14, 2011

Sarung Tangan Michael Jackson dilelong 48,400 US dollar


Sarung tangan Michael Jackson yang dilelang di Melbourne dengan 48,400 US dollar.

Satu sarung tangan Michael Jackson yang dilempar oleh Raja Pop tersebut ke seorang peminatnya di Australia lebih dari 10 tahun lalu dijual dengan harga lelongan di Melbourne iaitu 57,600 dollar Australia (48,400 US dollar).

Warwick Stone, seorang peraih lelongan dari Hard Rock Hotel and Casino di Las Vegas (Nevada, AS), mengalahkan lima peraih lelongan lain tersebut, kata Charlotte Stanes.

Menurut pihak Bonhams and Goodman, lelongan tersebut merupakan lelongan pertama sarung tangan milik Jackson sejak kematiannya pada 25 Jun 2009. Jackson mengunjungi Australia pada 1996 sebagai sebahagian daripada penjelajahannya di seluruh dunia.

Selama berada di Sydney (Australia), dia menghadiri pelancaran perdana filem Ghosts di George Street Cinema yang melibatkannya sebagai pelakon. Di akhir pelancaran filem itu, Jackson melempar sarung tangan bersalut kristal Swarovski tersebut ke seorang penonton, Bill Hibble yang kini sudah meninggal, kata Giles Moon, National Head of Collectables Bonhams and Goodman.

1 comment:

~~kimz~~ said...

sarung tangan je da bole beli rumah nie.. huhuhu,,..

MY SWEET HEART

SUKA SAMA SUKA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2leep.com