OUR ADVERTISEMENT

Saturday, July 9, 2011

Bintang bola sepak dan selebriti Indonesia kahwin di Belanda


Jakarta: Bintang bola sepak Indonesia, Irfan Bachdim melangsungkan perkahwinannya dengan selebriti, Jennifer Kurniawan, semalam.

Berita mengenainya disampaikan sendiri oleh ibu Irfan, Hester Bachdim.

Nyata Kenyataan Jennifer bulan lalu mengenai rancangan perkahwinannya bulan ini bukan gurauan.

Majlis perkahwinan mereka dihadiri keluarga serta saudara-mara Bachdim dan Kurniawan. Dalam kenyataannya di Jakarta, pengurus Jennifer, Erick berkata, pasangan itu memilih untuk berkahwin di luar negara kerana masalah perbezaan agama.

Irfan yang dilahirkan oleh ibu berbangsa Belanda dan bapa keturunan Indonesia, beragama Islam sementara Jennifer, yang ibunya warga Jerman dan bapa, Indonesia, menganut agama Kristian.

Sehari sebelum majlis perkahwinan berlangsung, Hester meluahkan kegembiraannya menerusi Radio Belanda.

Keluarga Irfan di Belanda menyangkal dakwaan mengatakan keluarga mereka di Indonesia keberatan membenarkan pasangan itu berkahwin. Sebelum ini, rancangan perkahwinan pasangan itu menimbulkan kontroversi apabila keluarga bapa Irfan dikatakan tidak bersetuju dengan perkahwinan mereka,.

Bapa saudara Irfan, Helmi Ali Bachdim dalam wawancara dengan stesen televisyen di Indonesia menyatakan dia tidak menyokong perkahwinan anak saudaranya itu kerana kedua-duanya berbeza akidah.

1 comment:

Cikrosecute said...

Tahniah!!....tapi kat Indon boleh kawin kot berbeza akidah hihihi

MY SWEET HEART

SUKA SAMA SUKA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2leep.com