OUR ADVERTISEMENT

Friday, July 22, 2011

Anak durjana nyaris sembelih bapa sendiri

gambar hiasan-ihsan google

Kuala Lumpur: Tindakan pantas seorang ibu berusia awal 50-an berjaya menyelamatkan suaminya daripada ‘disembelih’ anak lelakinya sendiri dalam kejadian di rumah mereka di Laman Rimbunan, di sini, kelmarin.

Difahamkan, suspek berusia 30 tahun itu hilang pertimbangan selepas bapanya berusia 56 tahun enggan memberikan wang kepadanya yang dikatakan terdesak untuk membayar hutang along.

Dalam kejadian kira-kira jam 8.15 malam itu, suspek yang sudah meletakkan pisau di leher bapanya itu berubah fikiran apabila ibunya bersetuju memberikannya wang.

Difahamkan, wanita itu memberikan hampir RM200 kepada suspek sebelum ‘anak durjana’ itu memaksa ibunya membayar wang yang dipinjam olehnya daripada along dipercayai mencecah puluhan ribu ringgit. Malah, suspek mendakwa akan kembali ke rumah dan membunuh ibu serta bapanya itu jika pasangan berkenaan gagal berbuat demikian.

Sebaik memperoleh wang, suspek keluar dari rumah sebelum pasangan suami isteri terbabit membuat laporan di Balai Polis Kepong, di sini, kerana bimbang dengan keselamatan mereka.

Menurut sumber, semuanya bermula apabila suspek yang datang ke rumah ibu bapanya itu bertindak memarahi bapanya yang enggan memberikan wang kepadanya.

“Akibat keengganan mangsa memberikan wang kepada anaknya itu, berlaku pertengkaran antara dua beranak itu hampir 20 minit.

“Suspek yang hilang kawalan kemudian mengeluarkan sebilah pisau dan mengacukan ke arah bapanya. Lebih mengerikan apabila suspek kemudian meletakkan pisau berkenaan di leher bapanya sebelum mengugut untuk membunuhnya,” katanya.

Sumber berkata, isteri kepada mangsa yang berada di dapur kemudian bergegas ke ruang tamu berusaha menenangkan anaknya itu.

“Suspek yang bagaikan dirasuk itu mendakwa akan membunuh ibu dan bapanya jika mereka berkeras tidak memberikan wang kepadanya,” katanya.

Bimbang dengan keselamatan diri dan suaminya, wanita terbabit kemudian menyerahkan wang kepada anaknya itu.

Sumber berkata, sebelum meninggalkan rumah berkenaan, suspek mengugut untuk membunuh ibu dan bapanya jika mereka gagal menjelaskan pinjamannya kepada along.

Difahamkan, sehingga kini polis masih berusaha mengesan suspek yang menghilangkan diri selepas mengetahui ibu, bapanya membuat laporan polis.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan ketika dihubungi, mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian itu dan memberitahu siasatan lanjut sedang dilakukan.


sumber

4 comments:

Nurul Hilmiyah said...

apa la nk jd ngan dunia skarng?? haissssshh!

Azzam Fadzil said...

dasaaattt

LaLa mhdnor said...

parent sendiri pon nak bunuh...

Suhazli said...

astaghfirullah..ape nak jadi la..

MY SWEET HEART

SUKA SAMA SUKA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2leep.com