OUR ADVERTISEMENT

Sunday, July 10, 2011

Kumbang berwarna metalik di Costa Rica

Kumbang yang unik, gambar diambil oleh jurugambar profesional Roland Seitre di wilayah gunung Costa Rica, Amerika Tengah.

Dia menjelaskan: "Ianya mengagumkan, warna metalik mereka (kumbang) membuat mereka dilihat seperti mainan atau sesuatu dari luar angkasa.

'Saya melihat mereka pada satu malam kerana mereka tertarik pada cahaya dan saya cukup beruntung untuk mendapatkan foto dari mereka pada hari berikutnya. "

Dia menambah, "Mereka adalah spesies yang menarik, saya tidak tahu bagaimana mereka mendapat warna mereka yang luar biasa.

'Selainnya ada yang mempunyai hijau metalik, terdapat beberapa kumbang berwarna putih seperti porselen dan ada yang berwarna emas.

'Saya telah melihat suatu spesies dipamerkan di sebuah muzium, tetapi sebelum saya pergi ke Costa Rica, saya tidak melihat mereka ada di persekitaran.




1 comment:

Cikrosecute said...

cantik....ingat kereta jer...ada warna cam gitu...hihihi

MY SWEET HEART

SUKA SAMA SUKA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2leep.com