OUR ADVERTISEMENT

Thursday, July 14, 2011

Mati ditembak 2 hari selepas menyamun


KUALA LUMPUR: Seorang lelaki warga asing yang baru dua hari menyamun sebuah kereta mati ditembak manakala rakannya meloloskan diri selepas cuba menyerang anggota polis dengan parang dalam satu kejadian di Wangsa Maju, di sini, petang semalam.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah berkata, dalam kejadian kira-kira jam 2 petang itu, kereta dipandu suspek dikesan pemiliknya berdekatan Pasaraya Carrefour Wangsa Maju. Katanya, pemilik kereta itu kemudian mengekori suspek hingga ke kawasan perumahan Seksyen 2 sebelum memaklumkannya kepada polis.

“Selepas menerima maklumat itu, satu unit kereta peronda polis dan dua pasukan peronda motosikal dari Bahagian Perjudian dan Kongsi Gelap (D7) Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur bergegas ke lokasi dan mengesan suspek.

“Panik dengan kehadiran polis, seorang suspek menyerang polis dengan parang hingga memaksa polis melepaskan tembakan,” katanya.

Menurutnya, seorang lagi suspek dipercayai warga tempatan melarikan diri dengan merempuh anggota polis menggunakan kenderaan dipandunya.

“Polis turut melepaskan tembakan ke arah suspek di dalam kenderaan itu, bagaimanapun suspek berjaya melarikan diri,” katanya.

Suspek yang cedera parah di leher dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk rawatan lanjut sebelum meninggal dunia ketika dirawat.

Menurutnya, polis kini giat menjalankan gerakan memburu suspek yang melepaskan diri semasa kejadian.

No comments:

MY SWEET HEART

SUKA SAMA SUKA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2leep.com