OUR ADVERTISEMENT

Tuesday, July 19, 2011

Rumah tidak dapat dijual kerana ribuan ular berada di bawah rumah

gambar ihsan google

Agen yang menjual rumah murah disukai masyarakat. Namun teori ini tidak berlaku bagi rumah dengan lima bilik di Idaho. Rumah tersebut dijual beserta ribuan ular yang hidup di bawah rumah.

Tahun lalu, pemilik rumah yang berada di Idaho, Amerika Syarikat itu menyerah dengan keadaan yang ada ini sehingga melarikan diri.

Akibatnya, rumah itu jatuh ke pihak penyita. Tambahan, pemilik rumah merasa penyitaan jauh lebih baik daripada hidup dengan ular yang merayap di sekitar langit-langit rumah dan dinding.

Selanjutnya, rumah itu diambil alih oleh pihak pemberi pinjaman iaitu Chase Bank. Asosiasi broker Todd Davis dari Realty Quest kembali berusaha menaklukkan tugas untuk menjual kembali rumah itu.

Tugas itu sangat berat mengingat keadaan ekonomi pasar. Tambahan masalah ular yang hidup sembarangan di rumah itu membuat penurunan harga rumah dari US$175 ribu menjadi US$109 ribu menjadi tidak berdampak apapun.

“Saya rasa, saya perlu seorang pecinta ular,” ujar Davis. Atau seseorang dengan sifat yang sedikit berbeza, tambahnya lagi.

Selain bayangan yang mengerikan bahawa penghuni hidup bersama dengan kumpulan ular, sebuah video YouTube mengungkapkan bekas penghuni yang bercerita bahawa dirinya selalu khuatir tidur di malam hari. Dia takut kerana tidak tahu bila tempat tidurnya diserbu ular.

Joe Collins, direktur Pusat Herpetologi Amerika Utara, Kansas, mengatakan bahawa kemungkinan besar rumah itu dibangunkan di atas sarang ular. "Ular memiliki kesetiaan yang tinggi dengan sarangnya," ujar Collings. Apalagi, ular memiliki sifat yang tidak tahan sejuk.


2 comments:

Shuk_ArChie said...

Siapa yg sanggup menetap situ memang sah2 wayar dia ada problem... hehehe kecualila pencinta ular.. itu pon psiko punya org... bahaya!

CikHaniBhulat said...

huhu..xsanggup...bagi free pon xnak.. =)

MY SWEET HEART

SUKA SAMA SUKA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2leep.com