OUR ADVERTISEMENT

Wednesday, July 20, 2011

Budak perempuan ini akan mati jika dia menangis


Little Tianna Lewis McHugh adalah budak yang tidak boleh menangis seumur hidupnya. Pada usia dua tahun, dia disyaki mempunyai penyakit yang mendatangkan kejang pada seluruh mukanya yang sangat fatal dan membunuh sekiranya terkena air matanya.



Ibu bapanya setiap hari akan memcuba sedaya upaya untuk memastikan anak mereka tidak menangis. Budak ini dijangkiti oleh Relfex Anoxic Seizure (RAS) dan berjaya diselamatkan 10 kali sebelum ini kerana air matanya berjaya dihentikan semasa dia cuba menangis.

Pernah sekali semasa budak ini menangis seluruh kulitnya menjadi putih, tubuhnya mengigil dan jantungnya berhanti berdenyut untuk 2 jam dan tidal bernafas. Semua orang ingat dia dah meninggal dunia tetapi berjaya diselamatkan. Selepas kejadian itu baru doktor mengesan apa penyakit sebenar budak ini.

4 comments:

cik najihah said...

ade jugak jenis camni..terukla kan

* Rosita * said...

wahh..susah nak jaga budak macam ni...hanya parents dia je yg boleh...sbb selalu bsama budak ni..

Ari Isfuzzy said...

omg! dasat nyer.alahai,camane lah mak bpk die jg die kan...alahai,itulah nikmatnyer menjadi parents,byk hikmah d perolehi dgn menjaga anak sdri dgn penuh kasih syg... Subhanallah, kuasa Allah swt...

Dianaa said...

Kesiannya ada penyakit macam tu. Susah la kan nak jaga budak macam tu sebab takbole nangis langsung. Takde penawar ke utk penyakit dia tu?

MY SWEET HEART

SUKA SAMA SUKA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2leep.com