OUR ADVERTISEMENT

Wednesday, June 8, 2011

Angelina Jolie: Sistem pelajaran sekolah teruk


Los Angeles: Anak Angelina Jolie dan Brad Pitt tidak akan ke sekolah selama-lamanya.
Mereka beruntung bukan saja mempunyai ibu bapa paling glamor di Hollywood tetapi juga bernasib baik kerana ibu mereka tidak suka sekolah.

Aktres pemenang Oscar itu percaya sistem pelajaran begitu teruk hingga meyakinkannya bahawa anaknya lebih baik menghabiskan masa di rumah. Angelina, 35, diselar kerana membawa anaknya ke seluruh dunia dan tidak menyekolahkan mereka.

Bagaimanapun, ibu enam anak itu berkata, gaya hidup mereka itu lebih banyak memberi sumbangan pelajaran untuk anak-anaknya daripada sistem persekolahan moden.

Angelina memilih untuk menggaji guru untuk enam anaknya - Maddox, sembilan, Pax, tujuh, Zahara, enam, Shiloh, lima dan pasangan kembar Knox dan Vivienne, dua.

“Saya tidak fikir kita hidup dalam zaman yang berbeza dan sistem pelajaran tidak memenuhi keperluan anak dan gaya hidup kami,” kata bintang Kung Fu Panda 2 itu dalam satu temuramah dengan akhbar The Independent, semalam.

“Kami sering menjelajah dunia dan saya adalah orang pertama yang akan berkata: “Siapkan kerja sekolah kamu secepat mungkin dan kita akan keluar membuat penerokaan. “Daripada bermain di bilik darjah, saya lebih suka mereka pergi ke muzium, belajar bermain gitar, membaca atau memilih buku yang mereka gemar.

Temannya, Pitt, 47, berkongsi pendapat dengan kekasihnya itu mengenai kebaikan gaya hidup yang mereka amalkan. Anak mereka belajar berdasarkan sistem persekolahan Perancis, Lycee. Mereka diajar di rumah oleh pengasuh dan juga guru pakar.


1 comment:

Rfiyy_tHeGastropod@gUrL said...

suke nye klu da mamy cm dia... haha

MY SWEET HEART

SUKA SAMA SUKA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2leep.com