OUR ADVERTISEMENT

Thursday, July 21, 2011

Nenek ini boleh hidup tanpa duit


Berlin - Seorang nenek di Jerman hidup sihat, Sdn, dan bahagia setelah dirinya menderma seluruh wangnya 15 tahun yang lalu.

Heidemarie Schwermer, meninggalkan rumahnya di Dortmund dan saat ini berjalan dari bandar ke bandar hanya berbekal beg, telefon, dan laptop.

"Saya telah mencari cara bagaimana boleh hidup tanpa wang, saya boleh mendapat apa-apa yang saya perlukan dengan Sistem barter dan mendapatkan hadiah," ujar janda berusia 69 tahun itu, kenyataannya yang diambil oleh Orange.

Schwermer, yang telah mengeluarkan buku berjudul "The Star Money Experiment" menolak untuk menerima royalti daripada penerbit buku.

"Saya menyuruh penerbit untuk menderma royalti saya, hal itu akan membuat kebahagiaan bagi banyak orang," tambahnya.
Schwermer meninggalkan rumahnya pada 1996 lalu saat anak-anaknya meninggalkannya kerana sikap Schwermer yang jengkel terhadap masyarakat yang rakus.

"Saya tidak pernah kekurangan makanan, pakaian atau pun teman dan saya pun tidak stres. Saya tidak dikuasai oleh wang, cukai atau keserakahan," ujarnya

"Saya bahkan lebih sihat, sejak 15 tahun, saya tidak pernah pergi ke doktor dan saya pun tetap sihat, saya bahkan tidak perlu bimbang akan masa depan saya, saya menikmati setiap detik dari hidup saya," tegasnya.




4 comments:

mumui said...

hebat o nenek ni... boleh juga hidup xda duit..

haslinda said...

wah... dasat2... agak2 kite boleh x hidup tanpa duit ek? emmm... pikir sejenak :)

Mra Mastura said...

serius, rase nak sgt tau life dy ni mcm mane sebenarnya.

SoLy SoLicious said...

perghh...ntah mcm mn die makn mnum/tmpt tinggal r?

MY SWEET HEART

SUKA SAMA SUKA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2leep.com