OUR ADVERTISEMENT

Tuesday, July 5, 2011

Pekerjaan Paling Berbahaya di Dunia


BEIJING - Seorang pekerja sedang membangunkan jalanan kayu di sisi gunung yang curam di China. Pekerjaan mereka digolongkan sebagai salah satu pekerjaan paling berbahaya di dunia.

Jalan kayu di Gunung Shifou yang terletak di Provinsi Yunan akan dibangun sepanjang dua batu, dan menjadi yang terpanjang di China.

Jalan itu sempit dan bermaterialkan kayu yang berlubang. Para pekerja harus melakukan penggerudian di tebing terlebih dahulu.

Para pekerja tersebut umumnya tinggal di gunung yang terletak di Provinsi Jiangxi dan mengatakan, bahawa mereka sudah terbiasa dengan pekerjaannya.

Yu Ji yang berusia 48 tahun sudah bekerja sebagai pembangun jalanan di tebing selama lebih dari 10 tahun.

"Para pemuda tidak menginginkan pekerjaan ini, kami harus tinggal di pegunungan selama berbulan-bulan atau bahkan beberapa tahun," ujar Yu Ji.

"Menurut saya pekerjaan ini tidak berbahaya seperti apa yang orang lain fikirkan. Kita hanya memerlukan tali dan semuanya akan berjalan dengan lancar," tambahnya.


2 comments:

[k]o{q}i[n] said...

mcm xpakai apa2 safety je diorang ni..??

dang intan duka said...

tengok pic pun dah cuak..
tp nak cri rezeki yg halal..
sume akan ditempuhi.. :)


peace

MY SWEET HEART

SUKA SAMA SUKA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2leep.com