OUR ADVERTISEMENT

Tuesday, July 5, 2011

Anjing Terkecil di Dunia


AUCKLAND,  boleh dikatakan inilah anjing terkecil di dunia. Scooter, nama anjing berketurunan Malta ini, hanya memiliki tinggi 7,5 cm. Anjing berusia enam bulan itu dapat duduk dengan selesa di sebiji cawan teh.

Pemilik, Cheryl McKinight berasal Auckland, Selandia Baru, yakin anjing berbulu putih itu layak dipanggil anjing terkecil di dunia.

Ianya begitu kecil sehingga McNight memakaikan rompi khusus berwarna ungu kepadanya agar tidak terinjak tanpa sengaja. Dia yakin postur anjingnya tidak akan tumbuh lagi. Menurut catatan McNight, anjingnya 2.5 cm lebih kecil dibandingkan anjing terkecil di dunia saat ini yang dipegang Boo Boo milik warga AS.

"Scooter begitu kecil sehingga dia boleh duduk di salah satu cawan kopi yang saya gunakan," kata McKnight. "Ada beberapa kerugian terkait ukurannya kerana saya tidak boleh membawanya berjalan-jalan dan saya tidak dapat menemukan rantai anjing yang sesuai untuknya," tambahnya. Scooter makan sebiji telur setiap hari. Kotak kasut merupakan tempat tidurnya.




3 comments:

Cik Puan Kocik said...

kecik sungguh...besar caawan jew

diya said...

keciknyaaa XD

Syaa A. said...

comel macam anak patung jew :)

MY SWEET HEART

SUKA SAMA SUKA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2leep.com